Ouders met moeizame ervaringen binnen de jeugdzorg

Home Forums Complexiteit oplossen Ouders met moeizame ervaringen binnen de jeugdzorg

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Onbekend
    Moderator

Malanca Schut werkt al jaren als manager in de zorg en kwam ook als moeder in aanraking met jeugdzorg. Voor Hart voor de Jeugd zal ze bloggen over de mooie en minder mooie belevenissen die ze vanuit deze posities heeft ervaren. In deze eerste blog vertelt ze over hoe ze er klaar voor in om ‘een boekje open te doen’ over hoe haar gezin met jeugdhulpverlening in aanraking is geweest.

Lees haar verhaal HIER.

Wil jij jouw verhaal delen? Of reageren op Malanca’s persoonlijke verhaal?

Onbekend
    Bijdrager

Herkenbaar. Ik heb jaren als orthopedagoog in de jeugdzorg gewerkt. In 2005 ben ik zo naïef geweest om hulp te vragen bij de kinder-en jeugdpsychiatrie. Ik begrijp nog steeds niet waar ik in terecht ben gekomen. Inmiddels zijn we hulpverlening vrij en ik een trauma rijker. Mijn vertrouwen in mensen is enorm geschaad. Voorzichtig zet ik weer de eerste stappen de wereld in.

Daisy
    Bijdrager

Echt verdrietig, dat zorg vragen soms een psychologische thriller word, waar je bijna niet uit kunt komen. Gewoon omdat je een cliënt bent. En niet meer gewoon mens.
    En dat niemand lijkt te begrijpen dat dit kan blijven gebeuren zolang rechten geen warden hebben binnen de zorg

Onbekend
    Bijdrager

Beste ,

Voor mijn bachelorscriptie van de opleiding Interdisciplinaire Sociale Wetenschap aan Universiteit Utrecht doe ik onderzoek naar hoe ouders van kinderen en jongeren (tot en met 23 jaar) die op een wachtlijst binnen jeugdzorg staan het moeten wachten op deze jeugdhulp ervaren.

Er is nog weinig bekend over hoe ouders het ervaren als hun kind lang moet wachten op jeugdhulp. Ik denk dat het belangrijk is meer kennis hierover te verkrijgen om zo het belang van het verkorten van de wachtlijsten in kaart te brengen en mogelijk een bijdrage te kunnen leveren aan het beleid met betrekking tot de wachtlijsten in de jeugdzorg en het beleid gericht op familie-interventies tijdens de wachtlijstperiode.

Om deze reden ben ik op zoek naar ouders die binnen deze doelgroep vallen en hun ervaringen zouden willen delen tijdens een interview. Het is hierbij van belang dat het kind dat jeugdhulp nodig heeft nog bij deze ouder(s) thuis woont. Het interview zal ongeveer 45 minuten duren en wordt via Microsoft Teams afgenomen.

Bent of kent u iemand die mij zou kunnen helpen? Of wilt u meer informatie en heeft u vragen?
    Dan kunt u contact met mij opnemen via e-mail : k.f.a.willemssen@uu.nl

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.