Jongeren zitten niet te wachten op liefdevolle bemoeienis.

Home Forums Toekomstgericht werken Jongeren zitten niet te wachten op liefdevolle bemoeienis.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Sharon
    Sleutelbeheerder

.

Onbekend
    Bijdrager

Gaan we nu alle jongeren over een kam scheren? Jongeren zitten te wachten op maatwerk, soms is dan liefdevolle bemoeienis gepast. Denken we niet veel te veel vanuit protocollen en risicobeheersing?

Onbekend
    Bijdrager

Jongeren zitten altijd te wachten op liefdevolle bemoeienis. Dit moet alleen niet ontaarden in het overnemen van hun leven. Luister, luister, luister en heb ook voor hun perspectief. Mijn ervaring is dat ze dan wel degelijk open staan voor die al dan niet liefdevolle bemoeienis. Jeugdhulp vergeet dat luisteren en daar gaat het vaak fout volgens mij.

Onbekend
    Bijdrager

Mooi gezegd, het zijn ook twee tegenstrijdige woorden: liefdevol en bemoeienis. Betrokkenheid en jezelf inleven is de essentie.

Onbekend
    Bijdrager

Mooie reactie#3575! Iedereen zit volgens mij te wachten op liefdevolle bemoeienis, zolang die maar uit gaat van de autonomie van mensen. Neem niet over, kom niet alleen met oplossingen. Maar luister, luister, luister en geef hoogstens de gevolgen van keuzes aan…

Daisy
    Bijdrager

Ik denk dat ik als jongere vooral zat te wachten op echtheid. Ik wilde weten wie is die persoon die tegen mij praat. ik wilde een route om zelf te bewandelen om op mijn gezicht gaan en dan liefdevol worden ontvangen zonder verwijten. Helaas ik werd door niemand opgevangen.
    Want wat kun je nou als je 16 of 18 bent en al jaren in de jeugdzorg leeft met BBB???

Gr Daisy

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.