Integriteitsproblematiek in het onderwijs en de (on)macht van ouders

Home Forums Onderwijs en zorg Integriteitsproblematiek in het onderwijs en de (on)macht van ouders

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Onbekend
    Bijdrager

Wat die je met een school die een van de ouders opstookt tegen een andere ouder?
    We hebben besloten om onze zoon van school te halen omdat de school slecht functioneert. School weet van slechte verstandhouding tussen twee gescheiden ouders en moedigt een van de ouders aan om te procederen tegen de andere ouder.

School heeft een belangrijke taak om bij vermoedens van misstanden bijvoorbeeld de kinderbescherming te waarschuwen. Maar wat kun je als ouder doen wanneer blijkt dat de school zelf onbehoorlijk handelt?

Onbekend
    Bijdrager

Het lijkt me dat de onderwijsinspectie hier een rol kan vervullen. Scholen moeten neutraal zijn en juist in geval van een scheiding het belang van het kind voorop stellen. Daarbij past neutraliteit, tenzij duidelijk is dat specifiek één van de ouders een gevaar vormt voor het kind. Als de school daarbij zelf onbehoorlijk handelt, ligt een klacht bij de onderwijsinspectie wat mij betreft voor de hand. Maar je kunt ook zelfstandig naar de advocaat lijkt me. De gang naar de rechter ligt voor iedereen open. Succes er mee!

Onbekend
    Bijdrager

Niet acceptabel. Zaak voor de onderwijsinspectie lijkt me!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.