Hulpverlening werkt beter met de ondersteuning van een eigen ingebrachte mentor

Home Forums Hulp eigen netwerk Hulpverlening werkt beter met de ondersteuning van een eigen ingebrachte mentor

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Ismay
    Sleutelbeheerder

In de videoserie ‘Jouw Ingebrachte Mentor’ vertelt de 19-jarige Saad over hoe hij op zijn 12e voor het eerst in aanraking kwam met jeugdhulpverlening. Dat liep niet altijd even soepel en het gezin voelde zich ook niet altijd even goed gehoord. De jeugd- en opvoedhulporganisatie Enver stelde voor dat Saad zijn eigen JIM (jouw ingebrachte mentor) mocht kiezen. Met Antoinette, de moeder van een vriend, naast hem is er veel voor Saad en zijn gezin veranderd.

In de serie komen zowel Saad, zijn moeder, Antoinette en hulpverlener Jaime aan het woord. Ze zijn positief over de JIM-aanpak. Jaime zegt zelfs ernaar te streven dat alle jongeren waar hij mee werkt een JIM zouden moeten hebben.

Wat denk jij na het zien van de serie? Kunnen hulpverleners (alleen) de best passende hulp bieden als ze kunnen samenwerken met een contactpersoon uit het netwerk van die jongere?

Onbekend
    Bijdrager

Goede optie. Maar is iemand die dichtbij staat wel voldoende objektief?

Onbekend
    Bijdrager

Lijkt me geweldig, zo’n coach! Maar: hoe krijg je hulpverleners zover dat ze dat toestaan?

Onbekend
    Bijdrager

Niet allen, maar wel effectiever lijkt me. Het gaat allemaal om contact en zo’n coach staat dichterbij lijkt me

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.