Hoe toon je affectie naar een kind in de jeugdhulp dat getroost moet worden?

Home Forums Andere blik Hoe toon je affectie naar een kind in de jeugdhulp dat getroost moet worden?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Ismay
    Sleutelbeheerder

Hart voor de Jeugd-vlogger Daisy merkte dat zij vaak dezelfde vraag kreeg tijdens een gastcollege aan studenten die de jeugdhulpverlening in willen. Hoe kan je een kind troosten? Je broertje, nichtje of ouder familielid pak je al snel even vast. Maar hoe toon je affectie naar een kind dat verdrietig is in een maatschappij waarin dat soms misschien verkeerd kan overkomen?
    Hoe denk jij daarover?

Onbekend
    Bijdrager

Beste Ismay,

Vandaag gaat mijn eerste dag zijn in de jeugdhulp.
    Het onderwerp affectie geven aan de kinderen zou ik vanuit gevoel doen.
    Mijn instinct is hierbij leidend en zou ik zoals je stelde het kind troosten zoals ik dat bij mijn eigen kinderen doe.
    Ik heb 0 ervaringen en had niet eens gedacht aan hoe collega’s kunnen reageren.
    Mijns inziens kan ik affectie geven door een arm om te slaan of een knuffel te geven zodat zij dit ook in de toekomst bij hun eigen kinderen kunnen doen.
    Graag zou ik willen weten welke opties er nog meer zijn en hoe anderen dit doen.

Met vriendelijke groet,
    Mario

Daisy
    Bijdrager

Beste Mario,

Bijna een maand aan de slag. Ik ben benieuwd hoe het nu met jou mooie gedachten intenties is?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.